• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Komisja Edukacji Narodowej. Mała reinterpretacja wielkiego mitu

Thumbnail
View/Open
Komisja Edukacji Narodowej... (264.5Kb)
Author:
Kołodziej, Piotr
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 161, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 5 (2014), s. [9]-19
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
Commission of National Education
educational reform
national myth
reinterpretation of the myth
Date: 2014
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
The myth of the Commission of National Education – the picture of the Commission created in the collective imagination of Poles – is different from many other Polish myths because it stems from positive experiences. The noble achievements of the first Ministry of Education in the world are well-known and widely appreciated. However, the author of the article proposes “a small reinterpretation of the great myth”. He does not do this to downgrade the myth (especially that many shortcomings have already been pointed by some of the members of the Commission) but to formulate a few thought-provoking questions that would induce to think about today’s methods of reforming the Polish schools. According to the author, a realistic evaluation of the unquestionably big achievements of the Commission could allow for better using experiences of the predecessors to avoid at least some of the mistakes (e.g. the lack of timely preparation of teachers for changes, the lack of new books that would really correspond with the reform, various apparent actions of the ministerial officials).
URI
http://hdl.handle.net/11716/8595
Collections
  • 2014, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 5
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image