Polonistyka gimnazjalna dziś. Perspektywa ucznia i nauczyciela
Author:
Różańska, Grażyna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 161, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 5 (2014), s. [105]-115
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
Polish language education in the lower secondary schoolscultural-anthropocentric model
cultural education of students
Date: 2014
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
The article points to the fundamental changes which occurred in the way of teaching the
Polish language in the lower secondary school. It marks the direction of education, taking into
account the cultural-anthropocentric model. It analyzes the increasing results of performance
among Polish lower secondary school students in the years 1999–2008 as compared to other
OECD countries. The article presents Polish language education in the lower secondary
schools as an important stage in the cultural education of students.