Logodydaktyka. Logodydaktyk. „Logodydaktyczne czytanie” literatury
View/ Open
Author:
Chrabąszcz, Marta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 161, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 5 (2014), s. [128]-141
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
logodidacticslogodidactician
anthropological methodology
Date: 2014
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
The article corresponds to a trend of the so-called anthropological methodology. It presents
ways of realizing a formative dimension of the Polish language teaching by implementing the
rules of logodidactics, a psychological concept developed by Iwona Majewska-Opiełka. The
article presents the picture of a‚ “logodidactician’’, a teacher whose work is determined by
teleological reflection.