Browsing Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis by Subject "social media"
Now showing items 1-20 of 20
-
Aktywizacja użytkowników w dobie pandemii COVID-19 przez influencerów na platformie Instagram. Analiza porównawcza wybranych twórców internetowych
(2022)Celem artykułu jest przegląd i analiza profili trzech twórców internetowych na platformie Instagram, którzy aktywizowali swoje społeczności w przestrzeni wirtualnej do działań realnych w czasie trwania pandemii COVID-19 ... -
Czy należy prawnie regulować funkcjonowanie platform mediów społecznościowych?
(2022)Celem niniejszego tekstu jest próba odpowiedzi na pytanie, czy istnieje dziś potrzeba, czy może wręcz konieczność regulacji prawnej funkcjonowania mediów społecznościowych. W przypadku pozytywnej odpowiedzi w dalszej ... -
Deepfake jako skomplikowana i głęboko fałszywa rzeczywistość
(2019)Manipulation of information is not a new phenomenon, but has taken on a completely new dimension, due to the unprecedented possibilities of the Internet and social networks to disseminate information and create viruses ... -
Elektroniczne teksty: recykling kultury i zbiorowej tożsamości
(2015)Maleje czytelnictwo książek, prasy, rola doświadczenia. Współczesną zbiorową tożsamość odzwierciedlają teksty elektroniczne. Przejawiają się w nich różne tożsamości: cywilizacyjna, kulturowa, religijna, narodowa, rodzinna, ... -
Fenomen ruchu antyszczepionkowego w cyberprzestrzeni, czyli fake news i postprawda na usługach hipotezy Andrew Wakefielda
(2018)Przeciwnicy szczepień od ponad dwustu lat wyrażają swoje obawy dotyczące niepożądanych skutków wakcynacji. Kierują się powodami wyznaniowymi i światopoglądowymi, odmawiając zaszczepienia siebie i dzieci. Argumentują, iż ... -
Forma mocno skondensowana. Kompetencje audiowizualne w dobie TikToka
(2022)Dynamika zmian zachodzących w mediach społecznościowych podnosi znaczenie kompetencji audiowizualnych w procesie edukacyjnym – zwłaszcza wśród studentów szkół wyższych. Obecny system edukacyjny marginalizuje rolę poprawnego ... -
# hashtag – element dyskusji w mediach społecznościowych
(2019)Rozwój współczesnej komunikacji, w tym także komunikacji politycznej spowodował, że w największym stopniu odbywa się ona za pośrednictwem narzędzi i rozwiązań oferowanych przez sieć. Rozwój technologiczny, internet, ... -
Instagram jako przestrzeń komunikacyjna dla twórców filmowych i młodych widzów: analiza porównawcza profili najpopularniejszych płatnych serwisów VOD w Polsce
(2020)Płatne serwisy VOD dzięki mediom społecznościowym wykraczają z przekazem poza ramy tychże serwisów i trafiają do szerszego grona odbiorców, zwiększając zasięg swojego oddziaływania. Portal społecznościowy Instagram jest ... -
Instytucje kultury podczas pierwszej fali pandemii koronawirusa – analiza porównawcza działań w mediach społecznościowych wybranych teatrów
(2021)Media społecznościowe zrewolucjonizowały myślenie o kanałach dotarcia do odbiorców. Ich istnienie okazało się szczególnie znamienne w pandemii koronawirusa. Codzienność przeniosła się do internetu, a proces ten nie ominął ... -
Internet jako jedna z płaszczyzn kultywowania tradycji wśród Łemków
(2017)Media społecznościowe od ponad dekady mają bardzo duży wpływ na ludzkie życie. To one pozwalają na wymianę informacji i kontakt z drugim człowiekiem. Obecnie, niemalże każda osoba, żyjąca w dobie globalizacji, obserwuje ... -
Kultura rocka a przestrzeń Internetu
(2016)W artykule podjęto refleksję na temat miejsca kultury rocka w przestrzeni Internetu. W kontekście zagadnień konwergencji zwrócono uwagę na wybrane nowe media, interesujące z perspektywy odbiorcy treści o tematyce rockowej. ... -
Prawda, postprawda, fałsz – konteksty medialnych kryzysów wizerunkowych na przykładzie kampanii promocyjnej i reklamowej filmu pt. Botoks
(2019)Przedmiot badań stanowią: analiza taktyk, jakimi posłużono się w mediach (głównie społecznościowych), w kontekście mechanizmów przepływu informacji w sieci w dobie deficytu percepcji i uwagi; opisanie ról uczestników ... -
Rola mediów społecznościowych jako instrumentu terroryzmu: analiza zamachu Brentona Tarranta
(2020)The scale of the impact of terrorist attacks on social perceptions depends on how many people learn about such an event in the shortest possible time. Social media currently provides the opportunity to maximize this ... -
Social media in communication and mediation of socio-scientific problems on the example of AIDS
(2016)Educational needs of the C generation, as well as the fast growth of informational resources of the Web, are reflected in social media. Prosumerism has its outcomes – the more consumers of information become its producers ... -
Sztuczny człowiek w internecie. Kim są wirtualni influencerzy?
(2022)Artykuł przedstawia fenomen wirtualnych influencerów, którzy zyskują popularność dzięki swojej aktywności w popkulturze i w mediach społecznościowych. Jego celem jest uporządkowanie dotychczasowej wiedzy na ich temat. W ... -
Umuzykalniający potencjał aplikacji TikTok w kontekście instytucjonalnej edukacji muzycznej
(2022)Artykuł traktuje o umuzykalniającym potencjale, jaki kryją w sobie współczesne audiowizualne media społecznościowe. Uwzględnia też stan systemowej edukacji muzycznej prowadzonej w szkołach. Autor weryfikuje tezę, czy ... -
Viral challenges as a new form of museums’ activity in social media
(2022)Due to the new social media channels as well as an increase of content created, growingly important is a creative approach to the content creation. One way is the forming of the viral content and challenges. The pandemic ... -
Web 2.0: między wikinomią a kontrkulturą – przypadek Facebooka
(2010)The article elaborates on discursive and commercial strategies of Facebook, aimed at incorporating any criticisms and discontent from its users within discussion groups formed at Facebook itself. Two major campaigns to ... -
Wielkie wyłączenie, czyli jak uczyć o „nowych nowych mediach”
(2014)The article is dedicated to the ever growing criticism of large IT corporations that are trying to take the full control over the global Internet. The author analyses the reasons of the setback in the reflexion regarding ... -
Wpływ pandemii na branżę beauty. Analiza komunikacji marek sektora beauty w mediach społecznościowych
(2021)Pandemia wirusa SARS-CoV-2 zatrzymała gospodarkę i wymusiła jej całkowitą reorganizację. Branże kreatywne każdego dnia walczą o podtrzymanie produkcji, zachowanie ciągłości finansowej i przeorganizowanie swoich struktur ...