Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŚwiątkiewicz-Siklucka, Dorotapl_PL
dc.date.accessioned2020-11-03T10:26:19Z
dc.date.available2020-11-03T10:26:19Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 179, Studia Russologica 7 (2014), s. [168]-178pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/9285
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractIn the article, the author is looking for answers to the question posed in the title and reflects on the optimal method of foreign language teaching. By analyzing functioning of the brain during learning and use of the first language and foreign language the text shows arguments for teaching inductively, that means from the examples to the theoretical rules. Additionally it shows that a foreign language is always perceived through the prism of the first language (L1), which has its own both positive and negative consequences. The paper defines learning process and emphasizes the role of grammar in the language learning. The text also notes the different processes of acquisition of knowledge and skills.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectlearning / teaching a foreign languageen_EN
dc.subjectgrammar rulesen_EN
dc.subjectlearning by example (inductive)en_EN
dc.subjectthe theoretical knowledge and practical applicationen_EN
dc.titleIndukcyjnie czy drogą dedukcji? Stare pytanie w nowym świetle. Albo: Dlaczego łatwiej uczymy się na przykładach niż na podstawie reguł teoretycznych?pl_PL
dc.title.alternativeInductive or deductive way? Old question in a new light Or: Why is it easier to learn by example than on the basis of theoretical rules?en_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord