• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Sztuki (WSz)
  • Artykuły naukowe (WSz)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Sztuki (WSz)
  • Artykuły naukowe (WSz)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Design (w) edukacji – projektowanie procesu nauczania o sztuce i dziedzictwie kulturowym w konkursie „Skarby Małopolski”

Thumbnail
View/Open
Design (w) edukacji... (321.2Kb)
Author:
Klag, Marcin
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 157, Studia de Arte et Educatione 9 (2014), s. [22]-29
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
cultural heritage
”Treasures of Malopolska” competition
Andrzej Pawłowski
education process design
Date: 2014
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
The article is devoted to utilizing methods developed through design – both as a tool for creating the process of education, as well as an element which facilitates teaching arts and cultural heritage – based on ten-year experience of the “Treasure of Malopolska” competition and the “Aqueduct – key competences in education” project. Is designing the process of education on the basis of tools posited by prof. Andrzej Pawłowski, the founder of the Faculty of Industrial Design at the Academy of Fine Arts in Kraków possible? It seems that by all means it is; such activity, which corresponds with the new trend of service design, has repeatedly proved to be successful during trainings for teachers as part of “Treasures of Malopolska”, an educational competition in visual arts for lower and upper secondary school students. The design of the process of education decidedly lays the stress on the effect and the proposed change. However, central to such design as part of the preparation of the above-mentioned training is emphasis put on the elements of visual arts - understood as a means of reflecting upon and delving into the discussed subject matter, not as mimetic reflection of the reality.
URI
http://hdl.handle.net/11716/9393
Collections
  • 2014, Studia de Arte et Educatione 9
  • Artykuły naukowe (WSz)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image