Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorRittel, Teodozja
dc.contributor.authorMichalik, Mirosław
dc.date.accessioned2016-04-28T06:46:31Z
dc.date.available2016-04-28T06:46:31Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/939
dc.descriptionAkademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej. Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Teodozji Rittel.pl_PL
dc.description.abstractPrzedmiotem pracy doktorskiej było ukazanie możliwości zastosowania zaproponowanych przez J. Anusiewicza definicji językowo - kulturowych w lingwoedukacyjnej diagnozie wiedzy semantycznej uczniów ze szkół specjalnych. Dzięki definicjom językowo - kulturowym nazw żywiołów zostały określone: 1) stopnie opanowania kompetencji językowo - kulturowej uczniów; 2) preferencje badanych dotyczące stosowania prototypowych elementów znaczeniowych; 3) poziomy rozumienia definiowanych pojęć; 4) struktura stosowanych przez uczniów definicji; 5) rodzaje popełnianych błędów. Poziom kompetencji językowo - kulturowej (z wiedzą semantyczną) uczniów ze szkół specjalnych okazał się znacznie niższy w stosunku do zakładanego stopnia opanowania tejże kompetencji przez uczniów ze szkół masowych.pl_PL
dc.description.abstractThe subject of the doctoral dissertation was a presentation of the possibilities in practical application of the language - cultural definitions in linguistic and educational determination of semantic knowledge among students with learning disabilities. Based on the language - cultural definitions of environments the following have been established: 1) the level of mastering the language - cultural competence; 2) the preferences concerning the prototypical elements in meaning; 3) the degree of understanding of notions; 4) the structure of definitions the students commonly use; 5) the types of mistakes made by them. The level of the language - cultural competence (including semantic knowledge) in students with learning disabilities has proved to be considerably lower compared to the expected level of the same competence among students of regular schools.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectdefinicja językowo-kulturowapl_PL
dc.subjectdiagnozapl_PL
dc.subjectlingwistyka edukacyjnapl_PL
dc.subjectlanguage-cultural definitionen_EN
dc.subjectdeterminationen_EN
dc.subjecteducational linguisticsen_EN
dc.titleDefinicja językowo-kulturowa w diagnozowaniu wiedzy semantycznej uczniów ze szkół specjalnychpl_PL
dc.title.alternativeThe language - cultural definition in determination of semantic knowledge among students with learning disabilitiesen_EN
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord