• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2013, Studia de Cultura 5
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2013, Studia de Cultura 5
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gra czy film interaktywny? Czyli o wizualności współczesnych produkcji cRPG na przykładzie gry Wiedźmin 2

Thumbnail
View/Open
Gra czy film interaktywny?... (345.6Kb)
Author:
Świątek, Paweł
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 135, Studia de Cultura 5 (2013), s. [162]-168
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
wizualność
las fikcji
narracja dynamiczna
intro
introdukcja
interaktywność
immersja
visuality
fictional woods
dynamic narration
introduction
interactivity
immersion
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
In the article, it is pointed out that in modern computer games extended narratives are gradually abandoned while more emphasis is put on visuality and film-like character of the image, and on mimetism, understood not entirely as copying the reality, but as film realism, or following the popular cinematic schemas. One of the means to achieve this goal is using dynamic shooting and interludes that comply with the principles of film making; it is applied, among others, to increase the attractiveness of the message. The examples discussed here are the introductions from two games: The Witcher 1 and The Witcher 2. The conclusion is in fact a question: is a contemporary gameplayer an actual player, or rather a viewer?
URI
http://hdl.handle.net/11716/9738
Collections
  • 2013, Studia de Cultura 5

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image