Show simple item record

dc.contributor.authorŚwiątek, Pawełpl_PL
dc.date.accessioned2020-12-05T12:18:55Z
dc.date.available2020-12-05T12:18:55Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 135, Studia de Cultura 5 (2013), s. [162]-168pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/9738
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractIn the article, it is pointed out that in modern computer games extended narratives are gradually abandoned while more emphasis is put on visuality and film-like character of the image, and on mimetism, understood not entirely as copying the reality, but as film realism, or following the popular cinematic schemas. One of the means to achieve this goal is using dynamic shooting and interludes that comply with the principles of film making; it is applied, among others, to increase the attractiveness of the message. The examples discussed here are the introductions from two games: The Witcher 1 and The Witcher 2. The conclusion is in fact a question: is a contemporary gameplayer an actual player, or rather a viewer?en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectwizualnośćpl_PL
dc.subjectlas fikcjipl_PL
dc.subjectnarracja dynamicznapl_PL
dc.subjectintropl_PL
dc.subjectintrodukcjapl_PL
dc.subjectinteraktywnośćpl_PL
dc.subjectimmersjapl_PL
dc.subjectvisualityen_EN
dc.subjectfictional woodsen_EN
dc.subjectdynamic narrationen_EN
dc.subjectintroductionen_EN
dc.subjectinteractivityen_EN
dc.subjectimmersionen_EN
dc.titleGra czy film interaktywny? Czyli o wizualności współczesnych produkcji cRPG na przykładzie gry Wiedźmin 2pl_PL
dc.title.alternativeA game or an interactive movie? On the visuality of modern cRPG productions on the example of The Witcher 2en_EN
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record