Przyjemność „instant” w formatach rozrywkowych z perspektywy procesów poznawczych i emocjonalnych
View/ Open
Author:
Woźniak, Urszula
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 135, Studia de Cultura 5 (2013), s. [189]-202
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
paraspołeczna interakcjakoncept przemieszczania się w rzeczywistość narracyjną
ocena poznawcza
psychologia pozytywna
regulacja nastroju
teoria przepływu
samoocena
parasocial interaction
transportation into narrative worlds
appreciation
positive psychology
mood management
flow theory
self-esteem
Date: 2013
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
The article examines some issues of psychological determinants in the context of potential
gratification arising from the customer’s involvement in the reality mediated by the media.
Using the construct of cognitive assessment outlines the individual’s process of construction
of knowledge about both themselves and the surrounding reality. The theoretical solutions
of psychology of emotion and motivation mentioned in the article are an attempt to describe
and partially explain the psycho-social functioning of man in the world of media.