Relations in families with mentally disabled children
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Iniewicz, Grzegorz
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 55, Studia Psychologica 3 (2008), s. [19]-26
Język: en
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
Stworzenie bliskiej więzi z rodzicami jest jedną z podstawowych potrzeb dziecka. W proces ten zaangażowane są
obydwie strony. W przypadku rodzin z dzieckiem upośledzonym umysłowo możemy przypuszczać istnienie pewnej specyfiki
tej relacji. Dzieci te najczęściej charakteryzują się znacznie uboższymi reakcjami. Z kolei na reakcje rodziców
może wpływać to, czy dziecko zostało przez nich zaakceptowane. Badania pokazują ciekawe różnice pomiędzy tym, jak
relacje z dzieckiem nawiązują ojcowie, a jak matki. Upośledzenie umysłowe dziecka nie powinno być jednak traktowane
jako czynnik negatywnie determinujący jego relacje z rodzicami, a raczej jako jeden z czynników ryzyka, który może,
ale nie musi zaburzać rodzinnych więzi.