The Conception of Special Needs Andragogy at the Special Needs Education Department in Olomouc
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Müller, Oldřich
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 55, Studia Psychologica 3 (2008), s. [142]-145
Język: en
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
Kadra naukowa Instytutu Pedagogiki Specjalnej Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Palacky’ego stara się stopniowo
zmienić koncepcję studiów przed- i podyplomowych tak, byśmy mogli skutecznie reagować na zmiany zachodzące w
dziedzinie pedagogiki specjalnej w Republice Czeskiej. Zmiany te polegają na dostrzeżeniu potrzeb dorosłych i
starszych osób niepełnosprawnych. Stąd, w nowej koncepcji przed- i podyplomowych studiów w zakresie pedagogiki
specjalnej w Ołomuńcu powstał i został akredytowany nowy kierunek o nazwie Andragogika Specjalna. Obiektem
zainteresowania tej nauki jest osoba dorosła (lub starsza) wymagająca edukacji specjalnej ze względu na trudności w
funkcjonowaniu społecznym wynikające z niepełnosprawności fizycznej, niskiej samowystarczalności ekonomicznej,
obcego pochodzenia kulturowego lub etnicznego, zaawansowanego wieku, etc.
Artykuł przedstawia proces tworzenia programu nauczania, precyzowania zakresu przedmiotu, włączając podstawową
terminologię, metodologię, pozycję w systemie naukowym.