Wyświetlanie pozycji 1-11 z 11

    • Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych 

      Ryk, Andrzej; Kosová, Beata; Głażewski, Michał; Kasáčová, Bronislava; Rostańska, Eugenia; Doušková, Alena; Grzywniak, Celestyna; Porubský, Štefan; Bilewicz-Kuźnia, Barbara; Pirozhenko, Tamara; Chartman, Ołena; Kostrub, Dušan; Tománková, Martina; Wojniak, Justyna; Babič, Nada; Grochowalska, Magdalena; Rengel, Katarina; Górecka-Mostowicz, Barbara; Smółka, Lucyna; Gavrish, Natalia; Sushchenko, Olga; Budniak, Alina; Trnka, Marián; Chowaniak, Jolanta; Rogozińska, Katarzyna; Ziarko, Andrzej; Czaja-Chudyba, Iwona; Cebulak, Andrzej; Šebeňová, Iveta; Parczewska, Teresa; Paśko, Ingrid; Šebeň, Vladimír; Kraszewski, Krzysztof; Nowak, Zbigniew; Nawolska, Barbara; Żądło, Joanna; Jacewicz, Agata; Pawlak, Bożena; Myśliwiec, Katarzyna; Stawecka, Anna; Weiner, Agnieszka; Ławrowska, Romualda; Kosek, Agnieszka; Severini, Eva; Reczek-Zymróz, Łucja; Maňourová, Zuzana; Vaškevič-Buś, Jovita; Vykoukalová, Věra; Valášková, Miriam; Glanowska, Monika; Šimik, Ondřej; Solińska, Urszula; Konderak, Tatiana; Malik, Magdalena; Dworska, Urszula; Miernik, Agnieszka; Zadęcka-Cekiera, Anna; Redlarska, Zofia; Jakubowska, Emilia; Biskup, Barbara; Partová, Edita; Kozera-Mikuła, Patrycja (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2016)
      Wiązanie poznania z działaniem jest od dawna przedmiotem zainteresowań przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych. Ma to szczególne znaczenie w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Integracja oddziaływań pedagogicznych ...
    • Humor i śmiech w edukacji 

      Zadęcka-Cekiera, Anna (2016)
      Celem artykułu jest ukazanie roli i śmiechu w edukacji, poszerzenie wiadomości na ten temat. Omówiono możliwości wykorzystania humoru w nauczaniu i wychowaniu. Przedstawione zostały wyniki badan własnych. W procesie ...
    • Humor w podręcznikach szkolnych 

      Zadęcka-Cekiera, Anna (2017)
      W artykule poddano analizie wybrany zestaw podręczników pod kątem obecności w nim treści humorystycznych. Omówione zostały wiersze, w których humor, komizm są najistotniejszymi cechami tych utworów. Autorzy wierszy stosują ...
    • Kultura - sztuka - edukacja. T. 2 

      Szatan, Ewa; Kataryńczuk-Mania, Lidia; Kondracka-Szala, Marta; Растрыгина, Алла; Отыч, Дмитрий; Отыч, Елена; Pasieczny, Jacek; Karczmarczyk, Małgorzata Anna; Rysiewicz, Monika; Łapot-Dzierwa, Kinga; Małoszowski, Robert; Szuścik, Urszula; Baś, Kamil; Погодина, Светлана; Bielunas, Jerzy; Brodzki, Marek; Kuszak, Kinga; Slany, Katarzyna; Matras-Mastalerz, Wanda; Zadęcka-Cekiera, Anna; Kurowska, Barbara; Milczewska, Magdalena; Krauze-Sikorska, Hanna; Steliga, Anna; Skiba, Waleria; Nogieć, Katarzyna; Andruszczenko, Tatiana; Dziewanowska, Dorota; Dworska-Kaczmarczyk, Urszula; Drzewiecka, Anna; Хрулькова, Светлана; Just, Monika; Musiał, Emilia (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2016)
      Kolejny tom Kultury – Sztuki – Edukacji to ważny głos w dyskusji nad problematyką bardzo szeroko pojętej edukacji kulturowej, kulturalnej i artystycznej. Ponownie Czytelnik odnajdzie w nim teksty teoretyczne, ale również ...
    • Kultura - sztuka - edukacja. T. 4 

      Szatan, Ewa; Baś, Kamil; Smółka, Lucyna; Symula, Martyna; Pasieczny, Jacek; Bielunas, Jerzy; Brodzki, Marek; Zadęcka-Cekiera, Anna; Vaškevič-Buś, Jovita; Matras-Mastalerz, Wanda; Dzierwa, Weronika; Jakubowicz-Bryx, Anna; Curyło-Sikora, Patrycja; Karczmarczyk, Małgorzata; Bocharova, Olena; Paśko, Ingrid; Wantuch-Matla, Dorota; Machowska-Goc, Jolanta; Mikołajewska, Jagoda; Ducu, Elena; Stratan-Artyshkova, Tetiana; Rastrygina, Alla; Petreniuk, Dmytro; Vynnychenko, Volodymyr; Karpenko, Victoriia; Shalvarova, Kateryna; Rudenko, Iraida; Trush, Volodymyr; Sova, Olha (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2020)
      Czwarty tom Kultury – Sztuki – Edukacji został podzielony na osiem części. Konstrukcja tomu jest analogiczna do poprzednich części. Część pierwszą – Edukacja muzyczna i plastyczna, otwiera tekst Ewy Szatan. Tym razem ...
    • Praca z tekstem literackim w edukacji wczesnoszkolnej 

      Zadęcka-Cekiera, Anna; Vaškevič-Buś, Jovita (2020)
    • Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej 

      Czaja-Chudyba, Iwona; Szkolak-Stępień, Anna; Pawlak, Bożena; Drwal, Beata; Janas, Maria; Myśliwiec, Katarzyna; Vaškevìč-Buś, Jovita; Zadęcka-Cekiera, Anna; Nawolska, Barbara; Żądło-Treder, Joanna; Paśko, Ingrid; Glanowska, Monika; Kosztyła, Bernadeta; Waligóra, Monika; Nęcka, Monika; Dworska-Kaczmarczyk, Urszula; Żmijewska, Ewa; Wojniak, Justyna (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017)
      Szkolny obraz świata, kreowany w procesie nauczania i uczenia się, jest po części efektem zapisów zamieszczonych w dokumentach programowych i materiałach metodycznych, oddziałują na niego też niewątpliwie wszystkie ...
    • Z teorii i praktyki edukacji dziecka : inspiracje dla nauczycieli przedszkoli i klas I-III szkoły podstawowej 

      Nowak, Zbigniew; Gąsiorek, Krystyna; Machowska, Jolanta; Baran, Zbigniew; Vaškevič-Buś, Jovita; Zadęcka-Cekiera, Anna; Nawolska, Barbara; Paśko, Ingrid; Żebrowska, Teresa; Zięba, Aneta; Żądło, Joanna (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2011)
      Celem przewodnim autorów tekstów zamieszczonych w tym tomie jest zwrócenie uwagi na różne wymiary edukacji elementarnej. Do jej zadań zaliczyć należy wspomaganie rozwoju intelektualnego i samodzielnego myślenia dziecka, ...