Search
Now showing items 1-9 of 9
Cechy temperamentalne i intelektualne oraz natężenie stymulacji makrośrodowiska zamieszkania a powodzenie zawodowe u nauczycielek
(1996)
The paper presents the study of 100 female teachers. The aim of the study was to investigate the relation between job success, temperamental and intellectual traits and intensity of stimulation in place of residence.
The ...
Time in the Context of Deafness
(2013)
Hearing impairment is the factor influencing individual experience and development.
However, as it influences the identity development, it might also impact the temporal
processes. The article analyses the three levels ...
Psychosocial development of children with Treacher Collins Syndrome
(2008)
Dyzostoza żuchwowo-twarzowa, inaczej zespół Treacher Collinsa (TCS) jest rzadką i bardzo złożoną chorobą o podłożu
genetycznym, charakteryzującą się niedorozwojem twa- rzoczaszki. TCS dziedziczony jest w sposób autosomalny ...
Nieprzewidywalny mózg i nieprzewidywalny świat - zaburzenia ze spektrum autyzmu w ujęciu neuronauk a możliwości terapii
(2016)
The article is an attempt to describe autism spectrum disorders in neurocognitive perspective. Autism-related difficulties in social cognition, such as disturbances in the development of social perception and theories of ...
Stres i sposoby radzenia sobie u młodzieży studiującej z perspektywy zmiany społecznej
(2007)
A great political transformation gave us a unique opportunity to get a better knowledge of the environmental
stressing context and the role it plays in helping young adults deal with everyday problems.
These particular ...
Empatia a postawy prospołeczne studentów pedagogiki specjalnej
(1996)
Jedną z cech osobowości nauczyciela, która zarówno w potocznym odczuciu, jak też w efekcie empirycznych badań
wydaje się mieć istotne znaczenie w procesie nauczania, jest empatia.
Holistyczna koncepcja empatii Kalliopuska ...