Search
Now showing items 1-10 of 10
Necromarketing as Advertising Strategy in American Television
(2020)
Thanks to the analysis of 1012 American TV commercials, we determined the form, contents
and functioning of necromarketing in American TV advertising. Our conclusions demonstrate
that implicit necromarketing is a more ...
The Internet – (cyber)space of interpersonal communication
(2020)
The article focuses on the problem of Internet as a space for interpersonal communication.
Among the determinants of the global network, mainly in functional terms, close links with
existing forms of communication that ...
Komik prezydentem: ukraińskie wybory prezydenckie z 2019 roku w wybranych ukraińskich mediach
(2020)
The purpose of the article is to analyze the presidential elections in Ukraine in 2019 and to
show how they were reported in the Ukrainian media. Content analysis of news and socio-political
weeklies was carried out. ...
Security vs. traditional and new media
(2020)
The article presents selected links between security and old and new media. The subject of
consideration is the area of communication about security, with particular emphasis on the
issue of media coverage of socio-political ...
Informacja i dezinformacja w przestrzeni publicznej. Wprowadzenie do problematyki
(2021)
The media are considered political and, as the fourth power, they actively communicate in the
public space. They create information and disinformation through persuasion. Persuasion is one management tool and
is used ...
Media i nowe technologie w teatrze XXI wieku na przykładzie wybranych spektakli Narodowego Starego Teatru w Krakowie
(2023-05-25)
Rozprawa doktorska jest próbą ukazania głównych tendencji w przemianach teatru
polskiego XXI wieku ze wskazaniem jego miejsca w kulturze współczesnej i współczesnym
jego odbiorze. Niniejsza dysertacja podejmuje próbę ...
Problematyka zdrowia psychicznego ujęta w filmowym przekazie medialnym na przykładzie Przerwanej lekcji muzyki Jamesa Mangolda
(2020)
Film jest medium mocno trafiającym do odbiorców. Poza funkcją rozrywkową ma wpływ na kształtowanie postaw. Jest on
jednak wytworem artystycznym i rządzi się swoimi prawami. Ważny jest umiar w przedstawianiu pewnych treści, ...
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 344. Studia de Cultura 13 (3). Problematyka kobieca w mediach i w sztuce popularnej
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2021)
Oddajemy do rąk Czytelników i Czytelniczek kolejny monograficzny numer dotyczący problematyki kobiecej w mediach i w sztuce popularnej. Problematyka ta związana jest z nowymi perspektywami badań dotyczącymi szeroko pojętej ...
Speculation over the Love for Rock Music. Media Constructions of Groupies Between the 1960s and 1970s
(2021)
The music media have constructed the identity of groupies as sexual and passive objects, submissive, inauthentic
consumers of music. The stereotype, although still present in popular culture, is criticized by both the ...
Obraz umierania i śmierci w okresie pandemii w mediach
(2021)
Tematem artykułu jest wizualny obraz umierania i śmierci związanych z pandemią COVID-19 na przykładzie wybranych
dyskursów medialnych: portalu informacyjnego, teorii spiskowych, memów internetowych. Celem tekstu jest ...