• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Search
  •   DSpace Home
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 10

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Necromarketing as Advertising Strategy in American Television 

Shelton, Amiee J.; Wojciechowski, Łukasz P. (2020)
Thanks to the analysis of 1012 American TV commercials, we determined the form, contents and functioning of necromarketing in American TV advertising. Our conclusions demonstrate that implicit necromarketing is a more ...
Thumbnail

The Internet – (cyber)space of interpersonal communication 

Majchrowska, Justyna (2020)
The article focuses on the problem of Internet as a space for interpersonal communication. Among the determinants of the global network, mainly in functional terms, close links with existing forms of communication that ...
Thumbnail

Komik prezydentem: ukraińskie wybory prezydenckie z 2019 roku w wybranych ukraińskich mediach 

Netreba, Anna; Skrobinska, Sofiia (2020)
The purpose of the article is to analyze the presidential elections in Ukraine in 2019 and to show how they were reported in the Ukrainian media. Content analysis of news and socio-political weeklies was carried out. ...
Thumbnail

Security vs. traditional and new media 

Idzik, Jakub; Klepka, Rafał (2020)
The article presents selected links between security and old and new media. The subject of consideration is the area of communication about security, with particular emphasis on the issue of media coverage of socio-political ...
Thumbnail

Informacja i dezinformacja w przestrzeni publicznej. Wprowadzenie do problematyki 

Mazur, Jadwiga (2021)
The media are considered political and, as the fourth power, they actively communicate in the public space. They create information and disinformation through persuasion. Persuasion is one management tool and is used ...
Thumbnail

Media i nowe technologie w teatrze XXI wieku na przykładzie wybranych spektakli Narodowego Starego Teatru w Krakowie 

Kazek, Sinitta (2023-05-25)
Rozprawa doktorska jest próbą ukazania głównych tendencji w przemianach teatru polskiego XXI wieku ze wskazaniem jego miejsca w kulturze współczesnej i współczesnym jego odbiorze. Niniejsza dysertacja podejmuje próbę ...
Thumbnail

Problematyka zdrowia psychicznego ujęta w filmowym przekazie medialnym na przykładzie Przerwanej lekcji muzyki Jamesa Mangolda 

Dudek, Małgorzata (2020)
Film jest medium mocno trafiającym do odbiorców. Poza funkcją rozrywkową ma wpływ na kształtowanie postaw. Jest on jednak wytworem artystycznym i rządzi się swoimi prawami. Ważny jest umiar w przedstawianiu pewnych treści, ...
Thumbnail

Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 344. Studia de Cultura 13 (3). Problematyka kobieca w mediach i w sztuce popularnej 

Unknown author (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2021)
Oddajemy do rąk Czytelników i Czytelniczek kolejny monograficzny numer dotyczący problematyki kobiecej w mediach i w sztuce popularnej. Problematyka ta związana jest z nowymi perspektywami badań dotyczącymi szeroko pojętej ...
Thumbnail

Speculation over the Love for Rock Music. Media Constructions of Groupies Between the 1960s and 1970s 

Karbownik, Karolina (2021)
The music media have constructed the identity of groupies as sexual and passive objects, submissive, inauthentic consumers of music. The stereotype, although still present in popular culture, is criticized by both the ...
Thumbnail

Obraz umierania i śmierci w okresie pandemii w mediach 

Chudzik, Anna (2021)
Tematem artykułu jest wizualny obraz umierania i śmierci związanych z pandemią COVID-19 na przykładzie wybranych dyskursów medialnych: portalu informacyjnego, teorii spiskowych, memów internetowych. Celem tekstu jest ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Discover

AuthorChudzik, Anna (1)Dudek, Małgorzata (1)Idzik, Jakub (1)Karbownik, Karolina (1)Kazek, Sinitta (1)Klepka, Rafał (1)Majchrowska, Justyna (1)Mazur, Jadwiga (1)Netreba, Anna (1)Shelton, Amiee J. (1)... View MoreSubject
media (10)
śmierć (2)(cyber)przestrzeń (1)(cyber)space (1)bezpieczeństwo narodowe (1)candidate (1)comedian (1)communication (1)conspiracy theory (1)contemporary theater (1)... View MoreDate Issued2020 (5)2021 (4)2023 (1)Has File(s)Yes (10)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image