• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2015, Studia Anglica 5
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2015, Studia Anglica 5
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The role of explicit stance attribution in crisis communication

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
The role of explicit stance... (386.4KB)
Autor:
Rachfał, Edyta
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 191, Studia Anglica 5 (2015), s. [69]-83
Język: en
Słowa kluczowe:
komunikacja kryzysowa
faza reakcji w sytuacji kryzysu
postawa
przypisywanie postawy
skandal podsłuchowy
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Pomimo tego, że jako dziedzina naukowa Komunikacja Kryzysowa (KK) istnieje już od połowy lat 80 ubiegłego wieku, jak dotąd nie cieszy się ona zbyt dużym zainteresowaniem naukowym w kręgach językoznawców. W szerokim pojęciu, komunikacja kryzysowa to zbieranie, przetwarzanie i rozpowszechnianie informacji potrzebnych do tego, aby stawić czoła sytuacji kryzysowej (Coombs 2010). Jedną z podstawowych faz w komunikacji kryzysowej jest faza reakcji (crisis response phase). Do niedawna badania naukowe dotyczące tej fazy komunikacji kryzysowej koncentrowały się wokół tego, jak osłonić organizację w kryzysie, bądź jak zredukować szkody jakie już się dokonały za sprawą tegoż kryzysu (Fediuk et al. 2010). Ostatnio, wraz z rosnącym uznaniem komunikacji kryzysowej jako rodzaju komunikacji perswazyjnej, pojawiło się nowe podejście, które ma na celu nakłonić naukowców do zmiany postrzegania kryzysu. Kryzys jest tu widziany nie przez pryzmat organizacji bezpośrednio zaangażowanej, ale pod kątem wpływu jaki wywiera na inne strony w jakikolwiek sposób nim poszkodowane. Taka zmiana w postrzeganiu sytuacji kryzysowej umożliwia zrozumienie oddziaływania komunikatów kryzysowych na ich odbiór przez strony dotknięte kryzysem i zachowania tychże stron. Wydaje się, że badania w ramach szeroko pojętego języka wartościującego (Thompson & Hunston 2000) mogą umożliwić wgląd w to jak mówcy manipulują zasobami języka w celach perswazji. Dlatego też, poniższy artykuł ma na celu zbadanie tego jak jednoznaczne przypisywanie postawy (w wybranych gramatycznych znacznikach postawy) (Biber et al. 1999) używane jest przez mówców wygłaszających komunikaty kryzysowe w celu zmiany postrzegania kryzysu przez strony pokrzywdzone. Analiza dotyczy oświadczeń wydanych w 2011 roku, w związku ze skandalem podsłuchowym w the News of the World, przez kluczowe osoby ze świata mediów, polityki i policji.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10629
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2015, Studia Anglica 5

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image