Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorSmarzyński, Henrykpl_PL
dc.contributor.authorBanyś, Aleksanderpl_PL
dc.date.accessioned2021-11-22T10:38:04Z
dc.date.available2021-11-22T10:38:04Z
dc.date.issued1981
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10860
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Instytut Nauk Pedagogicznych. Praca doktorska wykonana pod kierownictwem naukowym prof. dr Henryka Smarzyńskiego w Zakładzie Pedagogiki Instytutu Nauk Pedagogicznych Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.pl_PL
dc.description.abstractGłównym celem pracy jest zbadanie i ukazanie, na przykładzie działalności wychowawczej konkretnego zbiorczego zakładu szkolnego, czy i w jakim stopniu zintegrowane szkoły zawodowe dają lepsze efekty wychowawcze niż szkoły zawodowe małe, indywidualnie pracujące. Autor podjął ten problem ze względu na społeczne zapotrzebowanie rozszerzenia działalności wychowawczej i tworzenia jednolitego systemu wychowawczego domu rodzinnego, szkoły, środowiska lokalnego. Ponieważ zespoły szkół zawodowych są stosunkowo młodymi organizmami szkolnymi, nie można ograniczać się do teoretycznych rozważań. Zaistniała potrzeba przeprowadzenia szerokich badań przy użyciu różnych metod i technik badawczych. Niezbędna jest także weryfikacja przyjętych założeń w praktyce, aby można było dojść do właściwych wniosków i trafnie ocenić wartość zespołu szkół zawodowych z punktu widzenia oddziaływania pedagogicznego i dydaktycznego na uczniów w wieku dojrzewania. Celem tej pracy jest także wykazanie potrzeby przebudowy procesu pedagogicznego i dydaktycznego szkoły zawodowej z tradycyjnego na nowoczesny, poprzez zintegrowanie procesu nauczania z wychowaniem, przy szerokiej współpracy ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym uczniów. Praca ta w konsekwencji ma zobrazować rodzenie się nowego typu szkół zarówno w założeniach teoretycznych, jak i praktycznych, na przykładzie funkcjonowania zbiorczego zakładu szkolnego w konkretnych warunkach środowiskowych. Ma przedstawić osiągnięcia i trudności, z jakimi boryka się zespół szkół zawodowych w codziennej pracy. Chodzi wreszcie o pokazanie celowości przebudowy postawy nauczycieli i wychowawców w zakresie integracji wychowania z nauczaniem.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.titleZespół szkół budowlanych jako środowisko wychowawcze : (na przykładzie badań w Zespole Szkół Budowlanych im. Komisji Edukacji Narodowej w Olkuszu w latach 1977-1980)pl_PL
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord