• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2011, Studia de Arte et Educatione 6
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2011, Studia de Arte et Educatione 6
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Obraz we współczesnych podręcznikach szkolnych do języka polskiego. Refleksja nad książkami szkolnymi do literatury i kultury w gimnazjum

Thumbnail
View/Open
Obraz we współczesnych... (1.043Mb)
Author:
Sporek, Paweł
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 100, Studia de Arte et Educatione 6 (2011), s. [64]-81
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
podręczniki szkolne
ilustracje
Date: 2011
Metadata
Show full item record
Abstract
The article concentrates on the functioning of materials in literature and culture textbooks for lower secondary school students. Its author reflects on a picture and its place in didactics. He situates the picture in the structure of textbooks as well as outlines a plan of reflection on its perception in a class situation. Analysing the chosen lower secondary school textbooks, Paweł Sporek enumerates four different functions performed by the visual material included in the textbooks, namely: the illustrative, decorative, instrumental and the ethical-aesthetic (autonomous) function. The last function is ascribed the key meaning in the course of the didactic process within teaching the humanities during the Polish language lessons in lower secondary schools.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12318
Collections
  • 2011, Studia de Arte et Educatione 6
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image