• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wobec przemocy. Wychowanie - profilaktyka - wsparcie

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 1011 (2.562MB)
Autor:
Adamczyk, Dariusz
Adamczyk-Bębas, Wioleta
Bębas, Sylwester
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISBN: 978-83-8084-572-5
978-83-8084-573-2 (e-ISBN)
ISSN: 2450-7865
Język: pl
Słowa kluczowe:
przemoc
przemoc wobec dzieci
cyberprzemoc
przemoc w rodzinie
wychowanie
rodzina
Data: 2021
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Celem niniejszej książki jest analiza problemu przemocy właśnie w perspektywie wychowawczej. Skoncentrowano się zwłaszcza na najbardziej fundamentalnym dla każdego człowieka środowisku wychowawczym, jakim jest rodzina. Podjęto też szczególnie te aspekty zjawiska przemocy, które dotyczą dzieci i młodzieży. Stąd takie zjawiska, jak przemoc wobec dziecka oraz cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieży, stanowią główny wątek podjętej analizy. Dalszym kontekstem współczesnego zjawiska przemocy jest aspekt kulturowo- religijny, który pozostaje w istotnym związku z mentalnością człowieka cywilizacji chrześcijańskiej. Kontekstem bezpośrednim przemocy wobec dziecka jest przemoc domowa, stąd w ramach tego opracowanie istotne wydawało się jej ujęcie. Uzasadnieniem takiego ujęcia jest ścisła korelacja, jaka zachodzi pomiędzy różnymi przejawami przemocy. Książka ma charakter interdyscyplinarny, co umożliwia szersze i wieloaspektowe ujęcie podejmowanego zagadnienia. Obejmuje przede wszystkim aspekty pedagogiczne, ale również teologiczne, psychologiczne, prawne, jak również dotyczące pomocy społecznej. Z racji interdyscyplinarnego podejścia do zagadnienia przemocy w perspektywie wychowawczej najpierw zostało zaprezentowane biblijno-teologiczne ujęcie tego zjawiska w kontekście prawa miłości (rozdział I). Następnie analizie poddane zostało zjawisko przemocy domowej (rozdział II) oraz zagadnienie krzywdzenia dziecka (rozdział III). W dalszej kolejności następuje ujęcie zjawiska cyberprzemocy wśród dzieci i młodzieży z uwzględnieniem edukacji, profilaktyki i terapii (rozdziały: IV i V), aby w ostatniej części (rozdział VI) podjąć kwestie wspomagania ofiar w sytuacji doświadczania przemocy, w tym również aspekty prawne.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12436
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image