Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRokita-Jaśkow, Joannapl
dc.date.accessioned2024-05-20T06:39:30Z
dc.date.available2024-05-20T06:39:30Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [8]-17pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/13188
dc.description.abstractJedną z konsekwencji globalizacji jest uzyskanie przez język angielski statusu języka międzynarodowego. Fakt ten pociąga za sobą wiele konsekwencji dotyczących wyboru i motywacji do nauki tego, jak i innych języków obcych (przewaga motywacji instrumentalnej nad integracyjną, zmienny poziom motywacji, por. Dórnyei 2005). Ponadto motywacja ta jest powiązana z wizją własnej tożsamości uczącego się we współczesnym świecie oraz jego stosunkiem do kultury i użytkowników danego języka. Wydaje się, że wielojęzyczność, a co za tym idzie wielokulturowa tożsamość, jest w pewnym sensie koniecznością i wymaganiem współczesności. Artykuł prezentuje powyższe tezy w oparciu o wyniki badań polskich (Wilczyńska 2008, Chłopek 2008) i zagranicznych (Lamb 2004; Bartram 2006; Henry and Apelgren 2006; Dórnyei, Csizer, Nemeth 2006) uczonych. W części końcowej przedstawiono konsekwencje tych zmian dla dydaktyki języków obcych, takie jak porzucenie nauczania według jednej metody, konieczność nauczania nie tylko form językowych, ale i kształcenia kompetencji interkulturowej.pl
dc.languageenpl
dc.language.isoenpl
dc.titleForeign language learning in the globalising world: attitudes, motivation, learner identityen
dc.title.alternativeNauka języka obcego w dobie światowej globalizacji: postawy, motywacja, tożsamość uczniapl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord