• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2012, Studia Anglica 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2012, Studia Anglica 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The role of semantic factors in passivization: a usage-based study

Thumbnail
View/Open
The role of semantic... (413.9Kb)
Author:
Podhorodecka, Joanna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 117, Studia Anglica 2 (2012), s. [118]-135
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Celem niniejszej pracy jest zbadanie, jakie czynniki mają wpływ na częstotliwość pasywizacji czasowników w języku angielskim. Na podstawie danych z korpusu językowego The British National Corpus, autorka bada dwa angielskie czasowniki: see i watch, z których pierwszy jest czterokrotnie częściej używany w stronie biernej niż drugi. Dane korpusowe zostają poddane analizie za pomocą środowiska oprogramowania statystycznego R, co wykazuje zarówno hierarchię ważności jak i wzajemne powiązania pomiędzy poszczególnymi semantycznymi i syntaktycznymi właściwościami obu czasowników. Najistotniejsze dla częstotliwości ich użycia w stronie biernej okazują się: asymetryczna relacja pomiędzy agensem a patiensem, perfektywność wydarzenia i związane z nim relacje przyczynowo-skutkowe.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13630
Collections
  • 2012, Studia Anglica 2
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image