• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2012, Studia Anglica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2012, Studia Anglica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Unpacking a Blend: the Process of Demetaphorization from the Cognitive Perspective

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Unpacking a Blend... (500.4KB)
Autor:
Gicala, Agnieszka
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 117, Studia Anglica 2 (2012), s. [136]-142
Język: en
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Niniejszy artykuł jest próbą ujęcia – z perspektywy, jaką oferuje językoznawstwo kognitywne – zjawiska demetaforyzacji, czyli wydobycia dosłownego znaczenia metafory. Według autorki, zjawisko to ujawnia się w metaforach konwencjonalnych, gdzie wykorzystywane jest przez mówiącego świadomie – jako gra słów. Analiza przykładów demetaforyzacji jest przeprowadzona w świetle najnowszej teorii metafory w nurcie kognitywnym – teorii amalgamatów, określanej też jako teoria integracji pojęciowej (ang. blending theory, conceptual integration theory). Mechanizmu demetaforyzacji autorka upatruje w jednym z procesów integracji pojęciowej zwanym ‘rozpakowaniem’ (ang. unpacking), który wyjaśnia możliwość zaistnienia dosłownego znaczenia w danej metaforze.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13631
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Anglica 2
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image