• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Realizowanie idei podmiotowości podmiotowości w twórczych działaniach nauczyciela – od założeń teoretycznych do praktyki pedagogicznej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Realizowanie idei... (136.9KB)
Autor:
Gębuś, Dorota
Wydawca:
Wydawnictwo Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Źródło: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [33]-48 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2)
Język: pl
Słowa kluczowe:
subjectivity
creativity
relation teacher – pupil
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article presents the issue of subjectivity as seen through the prism of the educational process. The teacher is the person who should assist the student in its activities so as to become an autonomous, fully self-conscious entity. The person who has a sense of perpetration and creating their own lives. Reflection made in the article try to answer the questions that should be a good teacher, what features should be characterized and what action to take, that pupils can educate their potential for development. The idea of partnership and subjectivity in relation teacher - pupil went through a number of theoretical studies, but it is still difficult to achieve in practice teaching. Therefore, we seek ways and means to achieve this goal. One of the proposals are creative workouts that can be organized in various forms in schools. Here, very clearly the teacher implements the principle of subjectivity because the main aim of such classes is to stimulate and develop student’s potential ability to broaden the knowledge and skill with which it comes to school. The article contains examples of exercises developing creative approach to life, thanks to which the student becomes an active, self-realization entity.
URI
http://hdl.handle.net/11716/158
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image