• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

O hermeneutyce i edukacji w czasach popkultury

Thumbnail
View/Open
O hermeneutyce i edukacji... (124.5Kb)
Author:
Kowalczyk, Renata
Publisher:
Wydawnictwo Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [74]-84 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
hermeneutics
teaching
pop culture
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Abstract
The article refers to the concept of hermeneutics with some elements of Dilthey’s approach, and the hermeneutics of Gadamer. The above assumptions are treated as primary aims in the broadly understood didactics of cultural education. They can be generally described and understood as: the ability to be among people, the understanding of the wisdom of people, the ability to seek the truth about the order of the world and the place of a human in the 21st century world. In the field of culture and literary studies, hermeneutics undoubtedly inspires authors of school curricula and didactic innovators, which most probably aids the creation of “the modern creative school”. The author finds it necessary to allow access to the results of studies containing information on a student, not only in the area of pedagogy and psychology, but also in the socio-cultural one. Becoming familiar with students and gaining knowledge about them is a basic requirement for the efficacy of actions whose aims are to improve: the way of explaining cultural traditions to students, the method of teaching culture studies, the realization of pedagogical goals, and even to achieve the element of art therapy in teaching.
URI
http://hdl.handle.net/11716/161
Collections
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image