• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

O duszy nauczycielstwa – przed stu laty i dziś

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
O duszy nauczycielstwa... (120.0KB)
Autor:
Walewander, Edward
Wydawca:
Wydawnictwo Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej
Źródło: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [96]-103 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
Język: pl
Słowa kluczowe:
educator
teacher
teacher’s soul
formation for teaching
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
This title suggest that time may have some essential influence on the morale and other attributes of the teacher’s status. We are speaking here not about individuals, but about a collectivity. The soul of collectivity is not an accurate concept, but a symbolical one. Today its use may even cause embarrassment, especially those who are not willing to apply metaphysical measures and evaluations. And still we have to speak and write about this seemingly unpopular topic, as today little and little is demanded of the teacher. Little is demanded of teachers, but they are overburdened with work, so in advance they are forced to give up high standards and ambitious goals. Such is the reality. The teacher has to make both ends meet, and his salary is usually too small. His poverty should not bring him to a lower class, he should save the remnants of his authority. What choice is left to him? Should he take extra duties, irrespectively of whether he has some respective knowledge or free time? Amidst his overburdened schedule and concerns can he still struggle for the quality of his „soul”? His pedagogical soul, that is. Such questions should be posed while reading this small book, or they should be posed after reading it.
URI
http://hdl.handle.net/11716/163
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image