• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"Miłość dusz ludzkich" podstawą działalności nauczycielskiej w "szkole twórczej"

Thumbnail
View/Open
Miłość dusz ludzkich... (202.7Kb)
Author:
Dolata, Elżbieta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [104]-121 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
history of education
pedeutology
teacher
creative school
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Abstract
The aim of this article is to present a personal model of a teacher created by Henryk Rowid - the representative of “the creative school” on the turn of the 19th century. There is some general image of an ideal tutor in every society. This model is usually created on the base of the social views on teacher tasks and duties. A type of a teacher and an attitude of a society towards him have been changing in the course of history, they depend on the ruling political and social system, outlook on life, level of education and culture of a given nation. The turn of the 19th century creates a new type of a teacher – tutor, a person who passes to his pupils not only knowledge but also values and who forms their attitudes. “The creative school” requires from the teachers better psychological and pedagogical preparation. Its representatives pay a special attention to a personality of a tutor, they think that the process of teaching and upbringing depends directly on the personal features of a teacher and the effects of education depend on them. The creator of “the creative school” Henryk Rowid presents and analyses the desired features of an ideal teacher – tutor. The characteristic concept of an organization of the process of teaching in “the creative school” sets a teacher a new task: necessity to search for own ways and methods of work.
URI
http://hdl.handle.net/11716/164
Collections
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image