• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nauczyciel – animator : rzecz o wykorzystaniu warsztatu animacji społecznej w pracy dydaktycznej

Thumbnail
View/Open
Nauczyciel – animator... (134.9Kb)
Author:
Widawska, Edyta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [200]-214 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
teacher
teacher-animator
social animation
didactics
responsibility
motivation
individual development
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Social animation in a pedagogic thought appears thanks to works of Helena Radlińska concerning looking for resources attached in the individuals as well as in the groups, activation of these forces, finding of its constructive using and inclining, encouraging to an action. Approach of social animation being the method of group work, focused on motivation, initiative and development of the individuals could be a contribution to creation of educational interactions leading to the creative activity of students. Teacher-animator not only provides the essential knowledge, forms the skills of usage the knowledge acquired, but also forms attitudes of students. He should support students being the part of particular community i.e. in: diagnosing areas demanding change; seeking of internal resources, strengths, which will be the basis for actions; building of partner relations, making alliances; preparing plans and their executions; assessment of projects and conclusions followed. Basing on social animation technique, we could drive didactical activities into „creative school” of Henryk Rowid. This speech is devoted to elements of social animation used in this process.
URI
http://hdl.handle.net/11716/168
Collections
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image