• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Oddziaływania wychowawczo-dydaktyczne a miłość pedagogiczna

Thumbnail
View/Open
Oddziaływania wychowawczo-dydaktyczne... (139.5Kb)
Author:
Gawle-Wiernasz, Małgorzata
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [227]-240 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
personalism
subjectivity of student and teacher
dialogue
empathy
hierarchy of values in education
creative personality
self-education
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Abstract
The essence of educational-didactical interactions is correlated with personality education. Personality education affirms what beautiful and precious in human being: dignity of a person, love, freedom, truth and responsibility. Personality is closely associated with hierarchy of immutable values thus giving room for transcendence and authorities. It highlights the role of togetherness and dialogue, and expands horizons of humanity through mature love, freedom and responsibility. One of the principle methods of education is to introduce the student to the world of wise and mature love. Teacher, therefore, through personal testimony, positive attitude, empathy, competence and (trustworthiness, or) authenticity, communicates and embodies himself for the student. Pedagogical interaction that also impacts educational strategy which is aimed at the fullness of humanity, the integral education of the person and the relationship with the teacher as a master defined as personal authority. Educational– didactical interactions are, therefore, as much meaningful and stimulating to the individual as much as they are filled with constant dialogue with student and co-created in the spirit of pedagogical love.
URI
http://hdl.handle.net/11716/170
Collections
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image