• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Etyczny wymiar osobowości a moralne zachowania nauczyciela – wychowawcy

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Etyczny wymiar osobowości... (118.6KB)
Autor:
Zając, Agnieszka
Źródło: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [241]-250 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
Język: pl
Słowa kluczowe:
creative teacher
self-knowledge
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
It is worth noticing that the education is undeniably linked with moral values, also with the concept of good and following the “right way”. A teacher who works with the discernment of truth, who understands the meaning and consequences of itself actions and who feels that he or she cares about the good pupil, thereby respecting the duty of full filling the criterion of providing ethic education. Very useful is knowledge about these spheres of personality, and these areas of human activity that are associated with the occupation. Good knowledge of each other determines the success within the working area of teacher, providing a better acceptance of the work environment as well as better adaptation to the innovative tasks. Own research work proves that many teachers are not aware of the effects of their behavior substantially related directly or indirectly to the subject of profession. Assuming that the teacher’s should work on themselves and it is an essential requirement of cultivated profession, it must be recognized that it has to be based on accurate self- -knowledge. However, teachers do not always recognize the value of self-discovery and self-development. Teachers’ behaviors are most accurately perceived by the students during the lessons. This justifies the need to care about the ethical dimension of the personality within the teachers.
URI
http://hdl.handle.net/11716/171
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image