Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorSzymkat, Janinapl_PL
dc.contributor.authorSzempruch, Jolantapl_PL
dc.date.accessioned2017-06-27T14:13:10Z
dc.date.available2017-06-27T14:13:10Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1802
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem naukowym Prof. dr hab. Janiny Szymkat.pl_PL
dc.description.abstractCelem podjętych badań było poznanie związku zachodzącego pomiędzy elementarną umiejętnością czytania a postępami w nauce dzieci w środowisku wiejskim. Skoncentrowano się na: określeniu poziomu gotowości do nauki czytania i elementarnej umiejętności czytania dzieci rozpoczynających naukę w szkole; ustaleniu czynników determinujących elementarną umiejętność czytania; poznaniu stopnia znajomości przez nauczycieli klas pierwszych, poziomu elementarnej umiejętności czytania dzieci rozpoczynających naukę w szkole oraz metod rozwijania tej umiejętności; stwierdzeniu czy i w jakim zakresie wiąże się elementarna umiejętność czytania z jakością startu szkolnego uczniów i ich wynikami w nauce w klasie pierwszej. Do badań wykorzystano testy: inteligencji (KSI M. Chajnowski); percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-słuchowej (Benedr-Santuci) oraz próby: słuchu fonematycznego, analizy i syntezy słuchowej, wzrokowej oraz pamięci słuchowej (H. Cybulska); gotowości słownikowo-pojęciowej i emocjonalno- motywacyjnej do nauki czytania (A. Brzezińska); głośnego czytania i pisania (T. Straburzyński, T. Śliwińska, A. Brzezińska) oraz sprawdziany umiejętności i wiadomości szkolnych z języka polskiego, matematyki i środowiska społeczno-przyrodniczego. Uzyskane wyniki wskazują na prognostyczną wartość elementarnej umiejętności czytania dla przewidywania jakości startu szkolnego i osiągnięć uczniów w nauce w klasie pierwszej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectgotowość do czytaniapl_PL
dc.subjectelementarna umiejętność czytaniapl_PL
dc.subjectstart szkolnypl_PL
dc.subjectumiejętności szkolnepl_PL
dc.subjectdziecko sześcioletniepl_PL
dc.subjectpierwszoklasistapl_PL
dc.subjectczynniki psychofizycznepl_PL
dc.subjectczynniki pedagogicznepl_PL
dc.subjectczynniki środowiskowepl_PL
dc.titleWpływ elementarnej umiejętności czytania na osiągnięcia w nauce uczniów klas pierwszych szkół wiejskichpl_PL
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord