Show simple item record

dc.contributor.advisorKielar-Turska, Mariapl_PL
dc.contributor.authorMoszkowicz, Mirosławapl_PL
dc.date.accessioned2017-07-03T06:12:17Z
dc.date.available2017-07-03T06:12:17Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1835
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca doktorska pisana pod kierunkiem naukowym dr hab. Marii Kielar-Turskiej.pl_PL
dc.description.abstractPraca podejmuje problematykę dotyczącą specyfiki konstruowania przestrzeni przez dzieci. Celem badań było odkrycie: rodzaju ujmowanych przez dzieci relacji przestrzennych, wariantów prezentowania przestrzeni w rysunku oraz strategii stosowanych przez dzieci do opisywania przestrzeni w języku. Dążono do ustalenia związku pomiędzy tematem wypowiedzi (dom, droga, miasto), wiekiem dzieci a sposobem konstruowania przestrzeni. W pracy wykorzystano metodę obserwacji, rozmowy kierowane oraz analizę rysunków dzieci. Analiza materiału empirycznego wykazała, że sposób konstruowania przestrzeni jest zależny od wieku dzieci i od tematu wypowiedzi. Badania ujawniły także, że w rysunku dzieci eksponują inny rodzaj relacji przestrzennych, niż w języku. O ile w języku dzieci preferują relacje przemieszczania, to w rysunku dominują relacje biograwitacyjne. W obu kodach dzieci wyrażają zatem różne aspekty doświadczenia, co jest ważną informacją dla praktyki pedagogicznej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectkonstruowanie przestrzenipl_PL
dc.subjectrysunekpl_PL
dc.subjectwypowiedzi werbalnepl_PL
dc.subjectdziecipl_PL
dc.titleKonstruowanie przestrzeni w wypowiedziach plastycznych i werbalnych dzieci pomiędzy 6 a 10 rokiem życiapl_PL
dc.typeThesispl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record