• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Edukacja przez całe życie jako czynnik rozwoju osobowości zawodowej nauczyciela

Thumbnail
View/Open
Edukacja przez całe życie... (163.2Kb)
Author:
Jakimiuk, Beata
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [261]-280 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
lifelong learning
permanent education
teacher’s development
teacher’s professional personality
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Abstract
The division of human life into the learning period and the professional activity period becomes nowadays more and more irrelevant. This is connected with constantly changing character of a human work and with the fact that nobody can be sure if the professional qualifications they have acquired during their learning period will be sufficient. The labor market and the technologies undergo changes, therefore it is crucial to learn continuously. The teachers did not pass over for the changes because throughout the last few years they have been concerned by the system of professional promotion, from a trainee teacher to a certified one. Getting promoted is a visible proof of a teacher’s professional development. Therefore two questions need to be answered: does a teacher still develop after becoming a certified teacher? Were the teacher encouraged in any way to develop when there was no system of professional promotion? The essential issue is to define the nature of professional development, especially of the professional personality. Professional development is a process when one’s professional interests and abilities are developed. Only the teacher who is active intellectually and socially has a chance to adjust themselves to the constantly changing reality and to prepare the students to act the same. The factor which shapes teacher’s essential competences is a lifelong education.
URI
http://hdl.handle.net/11716/183
Collections
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image