dc.description.abstract | Celem badań była analiza teoretycznych i praktycznych aspektów uczestnictwa studentów w kulturze, w szczególności
określenie poziomu i warunków udziału młodzieży akademickiej w różnych formach aktywności kulturalnej, oraz
ustalenie optymalnych działań uczelni pedagogicznej w tym zakresie. Do badań, które były prowadzone metodą sondażu
diagnostycznego zostały wykorzystane następujące techniki: obserwacja, ankieta, kwestionariusz zainteresowań oraz
wywiad. Materiały empiryczne na podstawie, których opracowano rozprawę zebrano w WSP w Krakowie. Wnikliwa analiza
problemów badawczych które były przedmiotem rozprawy pozwoliły na sformułowanie wniosków, realizacja których mogłaby
przyczynić się do wzrostu poziomu uczestnictwa młodzieży studenckiej w kulturze. Należy szczególną uwagę zwrócić na
uczestnictwo studentów w formach kultury wyższego poziomu widząc w treściach, które z sobą niosą ważne czynniki
kształtowania osobowości, niezwykle istotne w procesie przygotowania do zawodu nauczycielskiego. Konieczne jest
wyjście naprzeciw oczekiwaniom młodzieży, szczególnie w zakresie organizowania kontaktów z kulturą wyższego poziomu
oraz w zakresie szeroko rozumianej humanistycznej edukacji, w tym kulturalnej i estetycznej. | pl_PL |