• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Podmiotowy charakter stosunku wychowawczego

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Podmiotowy charakter... (193.7KB)
Autor:
Sowiński, Andrzej J.
Źródło: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [371]-32 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
Język: pl
Słowa kluczowe:
parental attitude
subjective character
education of the student
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The starting point for reflection is taken in adjudicating the thesis that the ratio of parental education is a constitutive trait. This means that the theoretical analysis of the parental relationship can derive certain regularities characterizing the quality and effectiveness of education. The text presents the main types and varieties of parental relationship, as well as selected aspects. In addition to the idea of pedagogical H. Rowid reconstruct of the relation teacher - pupil has been made in the concept of creative school. It outlined a dilemma that can be included in the question: whether the pupil may be the subject of education? It is not however a subjective activity of the student manifested in parental relationship, because it is obvious both in theory and in practice. The dilemma relates more to the possibility of the occurrence of intentional activity osobotwórczej, where pupil is the subject. This question cannot be resolved without neglecting the subject categories of education as well as subject-object relationship. Only in this context it appears in the full meaning of subjectivity in the matter of education of the student.
URI
http://hdl.handle.net/11716/191
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image