Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZawisza-Masłyk, Ewapl_PL
dc.date.accessioned2017-09-07T09:21:49Z
dc.date.available2017-09-07T09:21:49Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.isbn978-83-7271-676-7
dc.identifier.issn0239-6025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1946
dc.description.abstractKsiążka ta składa się z trzech podstawowych części - teoretycznej, zawierającej dwa rozdziały, metodologicznej oraz empirycznej, opracowanej na podstawie własnych badań. Część teoretyczna jest obszerna ze względu na specyfikę zjawiska, dotąd, jak się wydaje, nie traktowanego z należytą powagą. W części tej opisano również tę część badań, która ma charakter wprowadzenia w środowiska badawcze i dotyczy autorytetu nauczyciela oraz kontaktu między uczniami a pedagogami. Rozbudowano ją o krótki opis teorii E.H. Eriksona, bowiem stanowi ona swoistą podstawę, punkt wyjścia do rozważań na tematy związane z okresem dorastania człowieka. Na tej koncepcji oparto również rozważania dotyczące profilaktyki zachowań ryzykownych, wynikające z silnego, zgodnego z eriksonowską myślą przekonania, że niezrealizowanie pewnych zadań rozwojowych jeszcze przed wejściem w wiek adolescencji utrudni młodemu człowiekowi wejście w następny etap rozwojowy, jakim jest dojrzewanie. Teoria ta wskazuje więc silnie zarówno na czynniki ryzyka, jak i na czynniki chroniące przed podejmowaniem przez młodych ludzi zachowań ryzykownych. Część metodologiczna zawiera opis metod, technik i narzędzi badawczych, odwołuje się również do podstawowych teorii i założeń, głównie z zakresu psychologii społecznej i rozwojowej, które pozwalają bliżej zrozumieć problematykę pracy. Część opisująca przeprowadzone w szkołach badania jest bardzo szczegółowa, ze względu na wielką ilość informacji, jakie udało się uzyskać dzięki zastosowanym technikom badawczym i ich rzetelnemu udokumentowaniu. Informacje te są wielowątkowe, ale posiadają wspólny mianownik - jest nim rozwój młodego człowieka w wieku adolescencji oraz problemy związane z dorastaniem w świecie, który dziś nie jawi się jako przyjazny temu okresowi rozwojowemu.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Krakówpl_PL
dc.relation.ispartofseriesPrace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 596pl_PL
dc.subjectdorastaniepl_PL
dc.subjectuzdolnienia społeczne u dziecipl_PL
dc.subjectuczniowie szkół średnichpl_PL
dc.titleKompetencje społeczne gimnazjalistów i ich wychowawcze implikacjepl_PL
dc.typeBookpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord