• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kreatívne písanie a jeho význam pri vyučovaní cudzieho jazyka

Thumbnail
View/Open
Kreatívne písanie... (97.04Kb)
Author:
Smetanová, Eva
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [464]-466 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: sk
Subject:
cognitive strategies
creative writing
foreign language
skill
student
teacher
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Writing (as one of the four language skills – listening, speaking, reading and writing) has always been a part of school curriculum for a certain foreign language. The skills, however, do not stand on their own during foreign language acquisition and are rarely taught individually. Most of the time they are integrated, overlapped and they mutually complement one another. One of the basic questions is how to teach the student to write in a foreign language. It is vital to understand that writing (not only in a foreign language) has its specific features and aspects and it is different from the other skills. Not less important is to know what kind of writing we take into account. Writing as a skill can have various purposes – from teaching and practising grammar structures to writing itself, which may be the key aim of the educational process (such academic or creative writing). It may take quite long to the writer to learn how to write and to reach the final product. Writing, together with speaking, is a productive skill. It differs from speaking as it gives more time to the writer to produce the final piece of his/her work. It enables the writer to think over what he/she is going to write and how to write it, the writer could change his/ her ideas, register, attitude, to correct or modify the information without a reader noticing it – which is not possible when speaking.
URI
http://hdl.handle.net/11716/199
Collections
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image