• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Czy biurokracja oświatowa może wspierać kreatywną alternatywę dla tradycyjnej szkoły?

Thumbnail
View/Open
Czy biurokracja oświatowa... (117.4Kb)
Author:
Mazurek, Kas
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [467]-475 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
bureaucracy
innovations
public school system
creativity
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Public, state-funded schools are by definition large bureaucracies. The consequence is that individual schools in the system tend to be rather uniform – in curriculum, pedagogy, evaluation, administration and so on. A structural and organizational framework exists, individual schools must fit into that framework. The result is that educational experiments and innovations are most often found outside the public school sector – in private schools. But, do public school system necessarily have to be conservative institutions? Is it possible to encourage and support a wide variety of innovative schools, different philosophies of education, qualitatively different pedagogies, and so on, within one public, state-funded, government-directed, school system? In other words, is it possible for the bureaucracy and structure of a public school system to be sufficiently open and dynamic that it can encourage and support creative and sometimes radically different education alternatives? The answer is ‘yes’. The administrative and legal structure of schooling in Alberta, Canada, provides a real-life example of the thesis that, at least to some degree, large education bureaucracies can encourage creative opportunities.
URI
http://hdl.handle.net/11716/200
Collections
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image