Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorGałkowski, Tadeuszpl_PL
dc.contributor.authorKornaś, Dorotapl_PL
dc.date.accessioned2018-01-11T17:07:08Z
dc.date.available2018-01-11T17:07:08Z
dc.date.issued1994
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2236
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca została wykonana w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie pod kierunkiem prof. dr hab. Tadeusza Gałkowskiego.pl_PL
dc.description.abstractGłównym problemem pracy było określenie w jakim zakresie poziom rozwoju psychoruchowego wyznacza aktywność zabawową dzieci głuchych w zależności od typu środowiska przedszkolnego (masowe - specjalne). Badania prowadzono wśród dzieci głuchych z przedszkoli, specjalnych z internatem i z przedszkoli masowych. Zastosowano metodę obserwacji z techniką obserwacji uczestniczącej i próbek czasowych, metodę statystyczną z techniką analizy porównawczej, metody eksploracyjne z techniką wywiadu i analizy dokumentacji lekarskiej i psychologicznej. Wysoki poziom aktywności zabawowej dynamizuje rozwój psychoruchowy dzieci głuchych. Dzieci głuche z przedszkoli specjalnych z internatem osiągają niższy poziom aktywności zabawowej niż dzieci głuche z przedszkoli masowych. Podkreślono istotę wczesnej rewalidacji i wartość poszczególnych zabaw dla wszechstronnego rozwoju dziecka głuchego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectpedagogika specjalnapl_PL
dc.subjectsurdopedagogikapl_PL
dc.subjectsurdopedagogpl_PL
dc.subjectdziecko głuchepl_PL
dc.subjectzabawapl_PL
dc.subjectaktywność zabawowapl_PL
dc.subjectrozwój psychoruchowypl_PL
dc.subjectproces rewalidacjipl_PL
dc.titleAktywność zabawowa a rozwój psychoruchowy dzieci głuchych w wieku przedszkolnympl_PL
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord