Poznanie ucznia jako odbiorcy dzieła literackiego na tle sytuacji interakcyjnych
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Andrusiewicz, Piotr
Promotor:
Polakowski, Jan
Język: pl
Słowa kluczowe:
dydaktyka literaturyinterakcje dydaktyczne
poznanie ucznia
diagnoza
odbiór dzieła literackiego
style kierowania
Data: 1994
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Rozprawa doktorska napisana pod kierunkiem prof. dra hab. Jana Polakowskiego.Streszczenie
Praca zajmuje się poznaniem procesów interakcji podczas lekcji literackich. Przedmiotem poznania są czynności nauczyciela polonisty nastawione na poznanie reakcji uczniów na omawiane w szkole utwory literackie. Praca na podstawie badań empirycznych analizuje również działania polonistów, które są wyrazem uwzględnienia lub nieuwzględnienia uzyskiwanej o uczniach wiedzy (jako odbiorcach literatury) w procesie kształcenia literackiego.