Poznanie ucznia jako odbiorcy dzieła literackiego na tle sytuacji interakcyjnych
View/ Open
Author:
Andrusiewicz, Piotr
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Polakowski, Jan
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
dydaktyka literaturyinterakcje dydaktyczne
poznanie ucznia
diagnoza
odbiór dzieła literackiego
style kierowania
Date: 1994
Metadata
Show full item recordDescription:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Rozprawa doktorska napisana pod kierunkiem prof. dra hab. Jana Polakowskiego.Abstract
Praca zajmuje się poznaniem procesów interakcji podczas lekcji literackich. Przedmiotem poznania są czynności nauczyciela polonisty nastawione na poznanie reakcji uczniów na omawiane w szkole utwory literackie. Praca na podstawie badań empirycznych analizuje również działania polonistów, które są wyrazem uwzględnienia lub nieuwzględnienia uzyskiwanej o uczniach wiedzy (jako odbiorcach literatury) w procesie kształcenia literackiego.