dc.contributor.advisor | Ożdżyński, Jan | |
dc.contributor.author | Maliszewska, Teodozja | |
dc.date.accessioned | 2015-05-25T11:14:05Z | |
dc.date.available | 2015-05-25T11:14:05Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/276 | |
dc.description | Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej. Wydział Filologiczny. Instytut Filologii Polskiej. Katedra Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej. Promotor: prof. zw. dr hab. Jan Ożdżyński. | pl_PL |
dc.description.abstract | Celem rozprawy jest próba spojrzenia na zagadnienie modalności oraz illokucji w dyskursie szkolnym z punktu widzenia lingwistyczno-edukacyjnego. Dwuwymiarowość zjawiska modalności w lingwistyce edukacyjnej ujawnia się we współzależności i komplementarności składnika lingwistycznego i edukacyjnego. Z jednej strony jest to interpretacja modalności z punktu widzenia nauki o języku, z drugiej - nauczanie języka, pozwalające na eksperyment z językiem. | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | orzeczenie | |
dc.subject | orzeczenie modalne | |
dc.subject | modalność | |
dc.subject | dyskurs | |
dc.subject | dyskurs szkolny | |
dc.subject | predicate | |
dc.subject | modal predicate | |
dc.subject | modality | |
dc.subject | discourse | |
dc.subject | school discourse | |
dc.title | Konstrukcje orzeczenia modalnego w dyskursie szkolnym : studium lingwoedukacyjne | pl_PL |
dc.title.alternative | Modal predicate structures in school discourse | |
dc.type | Thesis | pl_PL |