Konstrukcje orzeczenia modalnego w dyskursie szkolnym : studium lingwoedukacyjne
Autor:
Maliszewska, Teodozja
Promotor:
Ożdżyński, Jan
Język: pl
Słowa kluczowe:
orzeczenieorzeczenie modalne
modalność
dyskurs
dyskurs szkolny
predicate
modal predicate
modality
discourse
school discourse
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej. Wydział Filologiczny. Instytut Filologii Polskiej. Katedra Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej. Promotor: prof. zw. dr hab. Jan Ożdżyński.Streszczenie
Celem rozprawy jest próba spojrzenia na zagadnienie modalności oraz illokucji w dyskursie szkolnym z punktu widzenia lingwistyczno-edukacyjnego. Dwuwymiarowość zjawiska modalności w lingwistyce edukacyjnej ujawnia się we współzależności i komplementarności składnika lingwistycznego i edukacyjnego. Z jednej strony jest to interpretacja modalności z punktu widzenia nauki o języku, z drugiej - nauczanie języka, pozwalające na eksperyment z językiem.