Konstrukcje orzeczenia modalnego w dyskursie szkolnym : studium lingwoedukacyjne
Author:
Maliszewska, Teodozja
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Ożdżyński, Jan
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
orzeczenieorzeczenie modalne
modalność
dyskurs
dyskurs szkolny
predicate
modal predicate
modality
discourse
school discourse
Date: 2012
Metadata
Show full item recordDescription:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej. Wydział Filologiczny. Instytut Filologii Polskiej. Katedra Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej. Promotor: prof. zw. dr hab. Jan Ożdżyński.Abstract
Celem rozprawy jest próba spojrzenia na zagadnienie modalności oraz illokucji w dyskursie szkolnym z punktu widzenia lingwistyczno-edukacyjnego. Dwuwymiarowość zjawiska modalności w lingwistyce edukacyjnej ujawnia się we współzależności i komplementarności składnika lingwistycznego i edukacyjnego. Z jednej strony jest to interpretacja modalności z punktu widzenia nauki o języku, z drugiej - nauczanie języka, pozwalające na eksperyment z językiem.