Przeglądaj Artykuły naukowe (WF) według autora "Rittel, Teodozja"
-
Argumentacja w listach Elżbiety Drużbackiej do różnych adresatów : argumenty wyróżnione i relacyjne
Rittel, Teodozja (2011) -
Argumentacja, sposoby rozumowania i budowa tekstu o muzyce przez uczniów gimnazjum
Rittel, Teodozja (2011)The subject of this paper is an analysis of argumentative texts constructed by grammar school pupils according to the following scheme: the main assumption, for and (rarely) against arguments with the conviction that the ... -
Dyskurs edukacyjny jako „trzecia robota rozumu”
Rittel, Teodozja (2016)The teaching character of educational discourse as ‘the third work of reason’ means such transferring and transforming specialized discourses to transfer knowledge to less educated receivers. Such rules of producing ... -
Edukacyjna teoria języka jako doświadczenie uczenia się wybranych elementów leksykalnych w szkole
Rittel, Teodozja (2017)The article presents the educational approach to the theory of language from the perspective of educational linguistics. It describes the experience of learning and acquiring the vocabulary from the social-moral field. ... -
Gatunki mowy czy gatunki tekstu z połowy XVIII wieku w tekstach literackich Elżbiety Drużbackiej. Propozycja metodologiczna
Rittel, Teodozja (2013)The author of the article aims to discuss linguistic and genre features that distinguish literary texts of the prominent poet of the King Augustus III times – Elżbieta Drużbacka. The linguistic analysis of fairy-tales, ... -
Językowy obraz leksemu-pojęcia chleb w tekstach Elżbiety Drużbackiej
Rittel, Teodozja (2012) -
Model lingworealioznawczy i kulturowy w tekstach Elżbiety Drużbackiej (na przykładzie leksemu chleb)
Rittel, Teodozja (2011)The paper presents linguistic and reality describing model of description of language with an example of the word chleb (bread) in Elżbieta Drużbacka’s works. The linguistic and reality describing model includes both ... -
Rozważania o argumentacji w lingwistyce edukacyjnej
Rittel, Teodozja (2011)Considerations on argumentation in educational linguistics refer to “educational theory of language” that in this approach is understood wider as knowledge of “a general speech act”, a kind of which is topically specialized ...