Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGiebułtowska, Joannapl_PL
dc.date.accessioned2018-09-18T11:35:42Z
dc.date.available2018-09-18T11:35:42Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationLabor et Educatio. 2017, nr 5, s. [57]-72pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/3181
dc.description.abstractW artykule przedstawiono główne założenia modelu professional learning community. Stworzenie środowiska uczenia się i kultury współpracy to jedna z 6 cech różniących ten model od innych modeli funkcjonowania szkoły. Nauczyciele we wspólnocie zgłębiają zagadnienia własnej codziennej praktyki oraz obserwują bieżące osiągnięcia swoich uczniów. Planują i wypracowują rozwiązania oraz sposoby działania, wdrażają je i oceniają ich skuteczność. Dążą do rozwoju nowych umiejętności i kompetencji. Stopniowo zwiększona świadomość prowadzi do zmian postaw, przekonań i nawyków. Prezentowane w artykule rozważania wpisują się w dyskurs pedagogiczny o rozwoju zawodowym nauczyciela w miejscu pracy.pl_PL
dc.description.abstractThe article presents the major underlying assumptions for the model of the professional learning community. Creating a learning environment and a culture of cooperation is one of six features that distinguish this model from other models of school functioning. In the community, teachers study their own everyday practice and watch their students’ progress. They plan and develop solutions and methods, implement them and evaluate their effectiveness. They develop new skills and competences. The gradually enhanced awareness leads to a change in attitudes, beliefs, and habits. The issues discussed here are part and parcel of pedagogical discourse on teacher’s development in the workplace.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectrozwój zawodowy nauczycielapl_PL
dc.subjectuczenie się w miejscu pracypl_PL
dc.subjectmodel funkcjonowania szkoły professional learning communitypl_PL
dc.subjectwspólnoty uczenia siępl_PL
dc.subjectwspółpraca nauczycielipl_PL
dc.subjectprofessional developmenten_EN
dc.subjectteachers’ learning in the workplaceen_EN
dc.subjectthe professional learning community modelen_EN
dc.subjectlearning communitiesen_EN
dc.subjectteachers’ collaborationen_EN
dc.titleRozwój zawodowy nauczycieli w modelu professional learning communitypl_PL
dc.title.alternativeTeachers’ professional development in the professional learning community modelen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord