Przeglądaj Rozprawy doktorskie (WF) według autora "Cieszyńska-Rożek, Jadwiga"
-
Afazja dziecięca : próba opisu językoznawczego
Żywot, Anna (2011)Celem badań była językoznawcza analiza wypowiedzi dzieci ze zdiagnozowaną afazją/dysfazją dziecięcą tj. próba wyodrębnienia i opisania charakterystycznych zjawisk we wszystkich podsystemach języka. Za Romanem. Jakobsonem ... -
Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich
Wentz, Agata (2024-04-25)Niniejsza praca stanowi źródło informacji na temat wybranych aspektów problematyki zaburzeń ze spektrum autyzmu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Rozprawa porządkuje wiedzę na temat tych zaburzeń w kontekście emirackim ... -
Nauczanie wymowy języka polskiego jako obcego na poziomie A1 Metodą Krakowską®
Surowiec, Anna E. (2020-02-27)Przedmiotem dysertacji jest próba wypracowania efektywnego sposobu nauczania wymowy języka polskiego jako obcego na poziomie A1 z zastosowaniem wybranych elementów Metody Krakowskiej®. Nauczanie języka polskiego jako ... -
Rozwój mowy dziecka w środowisku bilingwalnym
Nallur, Anna (2019-09-19)Bilingwizm jest zjawiskiem szeroko opisywanym przez badaczy z całego świata. Polskie i zagraniczne badania ukazują, że dzieci dwujęzyczne posiadają mniejszy zasób słów osobno w obu językach, natomiast niewiele jest podłużnych ... -
Stymulacja komunikacji językowej dzieci z autyzmem
Sedivy, Katarzyna (2015)Rozprawa doktorska pt. Stymulacja komunikacji językowej dzieci z autyzmem liczy wraz z Bibliografią 163 strony. Na dysertację składają się: Wstęp, trzy rozdziały teoretyczne, dwa empiryczne, podsumowanie oraz Zakończenie. W ... -
Wpływ Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® na stopień gotowości szkolnej
Skrzypiec, Łucja (2015)Przybywa dzieci z trudnościami w opanowaniu umiejętności językowych. Przyczyn tych trudności upatruje się w zmianach cywilizacyjnych, szybkim tempie życia, sposobie funkcjonowania współczesnej rodziny, powszechnej ...