Wyświetlanie pozycji 1-6 z 6

    • Afazja dziecięca : próba opisu językoznawczego 

      Żywot, Anna (2011)
      Celem badań była językoznawcza analiza wypowiedzi dzieci ze zdiagnozowaną afazją/dysfazją dziecięcą tj. próba wyodrębnienia i opisania charakterystycznych zjawisk we wszystkich podsystemach języka. Za Romanem. Jakobsonem ...
    • Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich 

      Wentz, Agata (2024-04-25)
      Niniejsza praca stanowi źródło informacji na temat wybranych aspektów problematyki zaburzeń ze spektrum autyzmu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Rozprawa porządkuje wiedzę na temat tych zaburzeń w kontekście emirackim ...
    • Nauczanie wymowy języka polskiego jako obcego na poziomie A1 Metodą Krakowską® 

      Surowiec, Anna E. (2020-02-27)
      Przedmiotem dysertacji jest próba wypracowania efektywnego sposobu nauczania wymowy języka polskiego jako obcego na poziomie A1 z zastosowaniem wybranych elementów Metody Krakowskiej®. Nauczanie języka polskiego jako ...
    • Rozwój mowy dziecka w środowisku bilingwalnym 

      Nallur, Anna (2019-09-19)
      Bilingwizm jest zjawiskiem szeroko opisywanym przez badaczy z całego świata. Polskie i zagraniczne badania ukazują, że dzieci dwujęzyczne posiadają mniejszy zasób słów osobno w obu językach, natomiast niewiele jest podłużnych ...
    • Stymulacja komunikacji językowej dzieci z autyzmem 

      Sedivy, Katarzyna (2015)
      Rozprawa doktorska pt. Stymulacja komunikacji językowej dzieci z autyzmem liczy wraz z Bibliografią 163 strony. Na dysertację składają się: Wstęp, trzy rozdziały teoretyczne, dwa empiryczne, podsumowanie oraz Zakończenie. W ...
    • Wpływ Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® na stopień gotowości szkolnej 

      Skrzypiec, Łucja (2015)
      Przybywa dzieci z trudnościami w opanowaniu umiejętności językowych. Przyczyn tych trudności upatruje się w zmianach cywilizacyjnych, szybkim tempie życia, sposobie funkcjonowania współczesnej rodziny, powszechnej ...