Browsing Rozprawy doktorskie (WF) by Author "Rokita-Jaśkow, Joanna"
Now showing items 1-4 of 4
-
Developing plurilingual competence of upper primary learners. A study of transfer of learning
Dzik, Dominika (2023-11-13)One, of the main aims of multilingual education is to promote plurilingual competence, which is related to one's ability to use prior experience to learn a new language. One of the components of plurilingual competence ... -
Emocje a tożsamość glottodydaktyków w fazie stabilizacji zawodowej
Papierz-Łapsa, Ewa (2024-11-15)Rozprawa zorientowana jest na zrozumienie natury emocji glottodydaktyków w fazie stabilizacji w odniesieniu do procesu kształtowania ich tożsamości zawodowej. Badaczka postawiła sobie za cel ukazanie, jakich emocji ... -
Nauczanie języka angielskiego jako obcego w oddziałach integracyjnych na etapie wczesnoszkolnym. Diagnoza potrzeb nauczycieli i osiągnięć uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Król-Gierat, Werona (2017-11-08)W rozprawie podjęto tematykę nauczania języka angielskiego jako obcego w oddziałach integracyjnych na etapie wczesnoszkolnym. Projekt badawczy składał się z trzech etapów, które zostały zrealizowane na przestrzeni lat ... -
Senior learners' in-class willingness to communicate in English
Borkowska, Anna (2022-04-22)The main purpose of the dissertation was to investigate third agers' willingness to communicate (WTC) (MacIntyre el al., 1998) in English in the classroom. Also, the research project sought to identify the factors that ...