Wyniki nauczania matematyki uczniów szkół podstawowych w latach 1974-1975 i niektóre czynniki mające wpływ na poziom tych wyników
View/ Open
Author:
Korpikiewicz, Józef
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Krygowska, Zofia
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
nauczanie matematykiszkoła podstawowa
Date: 1984
Metadata
Show full item recordDescription:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny. Rozprawa doktorska - promotor: prof. dr Zofia Krygowska.Abstract
Głównym celem mojej pracy jest danie odpowiedzi na pytanie, czy wyniki nauczania matematyki uczniów szkół
podstawowych były adekwatne do wyników nauczania określonych przez program nauczania matematyki.
W badaniach przeprowadzonych w latach 1966 i 1968 przez COM stwierdzono, że nastąpiło w odstępie tych dwóch lat
znaczne obniżenie wyników nauczania, sięgające np. w zakresie dzielenia aż 45,1%. Zatem postawiłem sobie drugi cel,
a mianowicie odpowiedź na pytanie, czy w porównaniu wyników nauczania z lat 1974 lub 1975 z wynikami z 1968 roku
nastąpiło ich obniżenie czy podwyższenie.
Szukanie odpowiedzi na te dwa pytania stanowi zasadniczą treść pracy.
Postawiłem sobie jeszcze dodatkowy trzeci cel, a mianowicie zbadanie niektórych czynników mogących mieć wpływ na
poziom wyników nauczania matematyki, jak: możliwości percepcyjne uczniów, ich pochodzenie społeczne i wykształcenie
rodziców badanych uczniów. Część pracy dotyczącej tego trzeciego celu umieściłem w aneksie.