dc.description.abstract | Książka ta traktuje o różnych znaczeniach, kluczowych wymiarach, wzorcach,
funkcjach i kontekstach edukacji medialnej w Polsce i na świecie.
Uczenie o mediach, przez media i dla mediów służy rozwojowi kompetencji
medialnych i informacyjnych, a te z kolei przyczyniają się do rozwoju zasobów
indywidualnych i społecznych. Mówimy zatem jednocześnie o wzroście
potencjału człowieka w odwołaniu choćby do modelu inteligencji wielorakich
czy poznania rozproszonego, jak i ewolucji potencjału społecznego,
co widać na przykładzie społecznościowych projektów wikinomicznych.
Kooperacja, postawa aktywistyczna i dostęp do nowych technologii, a także
chęć dzielenia się wiedzą i uczenia się od innych stają się współcześnie
istotnym kapitałem społecznym i kulturowym. W znaczący sposób może się
on przyczyniać do większej demokratyzacji społeczeństwa, uwolnienia się
potencjału ludzkiego i jego materializacji (obiektywizacji) w postaci nowych
dóbr kultury, stosunków społecznych, ekonomii, polityki i strategii zarządzania
oraz form edukacji. | pl_PL |