Search
Now showing items 1-10 of 21
Rola dydaktyczna środków graficznych w nauczaniu rachunku prawdopodobieństwa w szkole podstawowej
(1988)
Zadaniem niniejszej pracy jest zbadanie i próba odpowiedzi na pytanie jaką rolę spełniają środki graficzne w nauczaniu szkolnym rachunku prawdopodobieństwa. Jest to ogólny cel badań. Przedstawiona praca jest w moim przekonaniu ...
Pojęcie liczby naturalnej w rozumieniu dzieci rozpoczynających naukę szkolną
(1987)
Przeprowadzone przeze mnie badania sygnalizują nowe problemy, sugerują kierunki dalszych, głębszych badań sondażowych, wskazują na konieczność podjęcia badań normatywnych, a także częściowo weryfikują możliwość zastosowania ...
Epistomologiczne podejście do badania trudności w uczeniu się pojęć matematycznych na przykładzie pojęcia granicy
(1983)
Celem pracy jest:
1. Opisanie pojęcia przeszkody w rozwoju osobniczym pojęć matematycznych na przykładzie badania rozwoju pojęcia granicy.
2. Jako drugi cel, podporządkowany temu pierwszemu, ale nie mniej ważny, przyjęliśmy ...
Postawy uczniów klasy czwartej szkoły podstawowej wobec zadań matematycznych
(1984)
Podjęcie badań nad rozwojem postawy ucznia wobec problemu matematycznego postulowano już od szeregu lat. Badania
omawiane w niniejszej pracy mają charakter przygotowawczy i sondażowy, gdyż zajmuję się w nich nie tyle ...
Analiza matematyki szkolnej z punktu widzenia metod i środków informatyki
(1987)
W pracy rozpatruję zagadnienie zastosowania metod i środów informatyki w nauczaniu matematyki w szkole podstawowej.
Na ogól mówiąc o informatyce w szkole mamy na myśli wykorzystanie elektronicznego sprzętu obliczeniowego ...
Specyficzne problemy kształcenia matematycznego studentów kierunków nauczanie początkowe i wychowanie przedszkolne
(1985)
Problemy związane z matematycznym kształceniem studentów kierunków nauczanie początkowe i wychowanie przedszkolne oraz z merytorycznym przygotowaniem ich do pracy w szkole w zakresie matematyki, nabrały szczególnej wagi w ...
Rola podręcznika szkolnego w procesie aktywnego nauczania i uczenia się matematyki na przykładzie podręczników do klasy czwartej szkoły dziesięcioletniej
(1983)
Zasadniczym zadaniem pracy jest pokazanie w jakim zakresie współczesny podręcznik szkolny może służyć realizacji
podstawowej zasady, a także podstawowego celu kształcenia, jakim jest aktywny udział ucznia w procesie ...